Ens “ mengen “
les tasques de gestió ?
A l’ampa gestionem tot tipus d’activitats: extraescolars, serveis d’acollida per
conciliar la vida laboral i familiar, casals de lleure per atendre els nens, socialització
de llibres per reduir el cost a les famílies… Amb pocs recursos i no gaire
col.laboració intentem arribar a tot.
A
quin preu ?
Dedicar la major part d’esforços a
tasques administratives : Contractació, gestió de rebuts, subvencions, comunicació a les famílies…..Tenim la opció de
subcontractar activitats però la titularitat i responsabilitat davant dels
pares d’un bon funcionament son igualment nostres.
Com podem evitar que aquestes tasques se’ns mengin totes les energies ?
Millorant els processos de
gestió.
o incrementant la col.laboració
i coordinació de la de resta de pares.
Prioritzem els objectius que volem ?
És
important dedicar els recursos i els esforços a allò que des de l’Ampa entenem com a necessari. No s’ha de tenir por a
dir no a altres propostes. Em
especial a aquelles que no venen acompanyades de participació i col.laboració.
Cal
centrar els esforços-se en consolidar
el funcionament diari i a valorar noves propostes assequibles a
les nostres possibilitats.
Els pares i mares, ens veuen com a
interlocutors ?
Entenem com a interlocutor aquell
membre de l’ampa que forçosament no sempre podrà solucionar un problema, sinó
que ajudarà a resoldre’l :
A qui dirigir-se, òrgan de l’escola competent en la qüestió, experiència
en altres casos..
I acompanyarà als pares, si
s’escau :
Demora en la resposta, si ha
d’intervenir més d’un docent o la pròpia direcció d’escola, diverses famílies afectades, si cal tractar-ho
en Consell Escolar..
Per què una ampa sigui visible com a òrgan Interlocutor cal un circuit de funcionament a l’escola senzill i clar.
Incidim positivament em la vida del centre ?
Tenen en
compte les propostes de l’Ampa el Consell Escolar o l’Equip
Directiu.?
Les
presentem havent-les tractat prèviament en Junta ?
Estant ben argumentades ?
Oferim alternatives ?
Responen a una demanda real ?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada